18 Eylül 2021 Cumartesi

Gölge Öğretmenimiz Olacak :)

Okullar açıldı. Çocukları olan ailelerin telaşı çok, malum. Biz de bu tatlı telaşın içindeydik bu hafta. Kerem anaokuluna başladı. 3 yıldır kreş ve özel eğitim derken bir çok yere girip çıktık fakat  anaokulu başka birşeymiş. Daha bir ciddiyeti, ağır oturaklılığı ve yıllardan süregelen bir disiplini var.  Heyecanlıyız. Toplumsal bir hareketliliği barındırdığı için daha paylaşımcı. Etrafta benim gibi heyecanlı anne babaları görmek onlarla aynı duyguları paylaşmak güzel bir duygu. 

Okulun ilk haftasında Kerem çok hareketli idi. Sınıftan kaçmalar, işine gelmeyen oyun veya dersler olduğunda masada oturmamalar, söz dinlememeler, yanıt vermemeler vs. vs... Tüm bunların sebebinin etrafı, insanları, malzemeleri, yani yeni olan herşeyi hemencecik kabullenememesi kendini ait hissetmemesinden kaynaklandığını ben biliyorum. Yeni uyaranlar onun konsantrasyonunu dağıtıyor ve sistemi bilmediği için başıboşluk hissediyor.  Öğretmeni de anlıyorum. En önce güvenliğinden endişe duyuyor. Sınıfta 10 çocuk var ve her birinden sorumlu olunca Kerem'e yeterli ilgiyi gösterememesi doğal.

Haliyle bizim için yepyeni bir ihtiyaç doğuyor. Kocaman gümbür gümbür gelen bir ihtiyaç: GÖLGE ÖĞRETMEN.

Kerem her atipik insan gibi sistem insanı. Kuralların olmasını, yapılacak işlerin bir sonraki adımını bilmek istemesi yeni hayata adapte olması için çok önemli. Bu noktada, anaokulu öğretmenimizin de önerisi ile "Gölge Öğretmen" arayışına geçtik. Böylelikle tüm eğitim öğretim hayatı boyunca gölge olunması gerekebileceği gerçeği ile de karşı karşıya kaldık. Bunun maddi boyutu bir yana doğru gölge öğretmeni bulmak zor. Özel eğitim alanında uzman kişiler yüksek ücretler talep ediyor. Bu alanda öğrenci olanlar ise uzun soluklu olamayabiliyor. Kerem birşeye alıştığında onun sürekli olmasını isteyen bir çocuk. Alışması zor, alışınca da bırakması zor. 

Bu hafta on  kişiyle görüştük.  Ya ücret düşük geldi ya da aradığımız özelliklere sahip değildi. Bizim vereceğimiz ücreti yükseltmemiz imkânsız. Böyle olunca bu alanda çalışmamış kişiler bulmak kalıyor bize. Bu da zaman kaybından başka birşey değil. Bunun sonucu ne olacak bilmiyorum. Umarım iyi olur. 


Derken yeni yepyeni bir yer ile tanıştık. Bize anaokulunda gölge öğretmenliği hizmeti verecek hem de tüm gün boyu özel eğitim, dil terapisi, ergoterapi ve psikolog desteği verecek mükemmel bir yer. Hemen bağlantıya geçtik. Ankara'da böyle bir yer yok. Burası şimdilik tek. Umarım daha çok olur. Çünkü özel eğitim gün içinde bir kaç saatle sınırlandırıldığı zaman yeterli olmuyor. Çocuğun hayatının içinde olması gerekiyor. Evde, okulda, sokakta, markette, avm de her yerde sürekli ona öğretmek gerekiyor. 

Umarım herşey Kerem için iyi olur. 

Hiç yorum yok: